2016-01-04 16:29Nyheter

Sveriges rymdinkubator och tillväxtprojektet RIT bjuder in till informationsträff

Rymdbranschen i regionen är etablerad sedan 50-talet med verksamhet både inom industrin och akademin. Antalet små och medelstora företag är däremot inte så många och det vill vi ändra på genom en rad olika aktiviteter. Ditt företag är identifierat som ett av dem som skulle kunna närma sig rymdbranschen och på så sätt bredda sin egen marknad och bidra till att stärka Norrbotten som Sveriges ledande rymdregion.

ABI startar rymdinkubatorn ESA-Bic Sweden

- ABI har tillsammans med Uppsala Innovation Centre och Innovatum i Trollhättan, på uppdrag av ESA och rymdstyrelsen startat rymdinkubatorn ESA-BIC Sweden. Vi berättar mer om planerna med denna satsning, vad det innebär och hur du kan söka in.

RIT - Rymd för innovation och tillväxt

- LTU och LTU Business har tillsammans med en rad projektpartners startat upp projektet RIT* – Rymd för innovation och tillväxt. Syftet är att skapa regional tillväxt genom att stärka rymdbranschens förmåga att samverka inom forsknings- och innovationsprojekt där även små och medelstora företag ses som en viktig resurs. Vi berättar mer om projektet och hur regionala företag kan delta.

Vi bjuder på fika i ABI´s Ljusgård, Aurorum 1C.

14 januari, kl 09.30-10.30 ingen anmälan krävs!

Varmt välkommen!Jens Lundström, ABI & Johanna Bergström-Roos på LTU Business