2017-02-27 08:00Pressmeddelande

​Conny Reidefors ny affärsrådgivare ABI Skellefteå

Arctic Business Incubator utökar i Skellefteå och anställer Conny Reidefors, som flyttat upp från Malmö. Conny har tidigare bland annat jobbat som marknadschef på globala jätten 3M.

ABI:s Skellefteå-kontor har nyligen flyttat till The Great Northern. Nu expanderar verksamheten genom rekryteringen av Conny Reidefors, som närmast kommer från ett jobb som managementkonsult och har arbetat med flera startups. Conny har även erfarenhet av tekniskt utvecklingsarbete, marknadsföring och försäljning på global nivå från bland annat 3M.

- Mitt mål är att hjälpa företagen få en bättre start och utväxling på sina idéer. Jag tror att jag med mina internationella kontakter och erfarenheter kan hjälpa våra regionala bolag och få dem att växa, säger Conny.

Conny kommer jobba med både befintliga ABI-bolag och start-ups inom Cleaner Growth, en satsning som syftar till att få fram bolag med miljörelevans och internationell marknad.

- Jag gillar Connys mix; hans breda erfarenhet av internationell försäljning och även tekniskt utvecklingsarbetet. Personer som detta är guld värda för våra bolag och kan tillföra otroligt mycket, säger Jens Lundström, vd på Arctic Business Incubator.

Cleantech omfattar bland annat energi och miljöteknik, förnybar energi, hållbart byggande, hållbara transportlösningar, vattenrening eller avfallshantering samt IT och tjänsteföretag med miljövänliga lösningar.

För mer information, kontakta:
Jens Lundström, vd, 070 667 84 98, Jens.lundstrom@abi.se

Cleaner Growth

ABI medverkar i Cleaner Growth, en satsning i Västerbotten och Örnsköldsvik som arbetar för hållbar tillväxt i bred samverkan med företag, akademi och andra organisationer. Syftet med Cleaner Growth är att få fram nya och växande företag, fler kommersiellt bärkraftiga produkter och tjänster med miljörelevans. Stort fokus på att attrahera en internationell marknad för öka exporten av miljörelaterade tjänster eller produkter. För att uppnå detta behövs växande och framtidsinriktade företag och jämställda arbetstillfällen. www.cleanergrowth.se

ABI är Sveriges Nordligaste företagsinkubator som operativt hjälper företagare att skapa tillväxt och värde i sina företag. Verksamheten ägs av LTU holding, Norrlandsfonden, Längmanska företagarfonden, Norrbottens läns landsting, Luleå- och Skellefteå kommun och finansieras utöver ägarna av Vinnova. Rymdinkubatorn ESA BIC Sweden leds av Arctic Business Incubator tillsammans med Uppsala Innovation Centre och Innovatum i Trollhättan. ABI stöttar idag 30 medlemsföretag och har ett flertal i startgroparna. Gilla oss på Facebook