2019-01-11 07:55Pressmeddelande

Emma Hansson ny affärsrådgivare ABI

Emma Hansson blir affärsrådgivare på Arctic Business Incubator. Efter att ha deltagit i ABI Styrelseaccelerator, som verkar för att ge nya startup-bolag möjlighet att ta in talangfulla personer till deras styrelser, tar nu Emma klivet in som affärsrådgivare för bolagen i ABI.

Emma kommer närmast från egen verksamhet som affärs- och strategikonsult. Hon har lång erfarenhet från affärsutveckling, e-handel och försäljning. Emma har sina rötter i Norr men verkat i Stockholm under 10 år där hon bland annat arbetat som chef för e-handel på Byggmax, managementkonsult på Boston Consulting Group och strategikonsult på Boliden. När hon återvände norrut till Luleå arbetade hon som marknadschef för Student Consulting och startade även sitt eget företag.

- Jag ser fram emot att få hjälpa dessa unga spännande företag framåt och jag hoppas att jag genom mina olika roller inom affärsutveckling har byggt upp en bred verktygslåda som kommer till nytta för bolagen, så det ska bli riktigt kul, säger Emma.

- Att vår styrelseaccelerator kunde vaska fram personer till våra bolag har vi sett, och vi hoppades även hitta kompetens till oss och ser att det funkar. Emma har bra erfarenheter som kommer stärka och ge våra bolag ett stort stöd, säger Jens Lundström, vd på Arctic Business Incubator.

Den populära styrelseacceleratorn körs igång igen med en tredje kull i slutet av januari. Deltagarna ska vässa sina kunskaper i hur startupbolag och dess styrelsearbete fungerar, som de under tiden får omsätta praktiskt i bolagen. ABI har flera nya bolag som precis tagits in med nya affärsidéer inom ett antal olika branscher som ger växtkraft från Skellefteå till Kiruna.

ABI är Sveriges Nordligaste företagsinkubator som operativt hjälper företagare att skapa tillväxt och värde i sina företag. Verksamheten ägs av LTU holding, Norrlandsfonden, Region Norrbotten, Luleå- och Skellefteå kommun och finansieras utöver ägarna av Vinnova och Framtidsbanken. Rymdinkubatorn ESA BIC Sweden leds av Arctic Business Incubator tillsammans med Uppsala Innovation Centre och Innovatum i Trollhättan. ABI stöttar idag 25 medlemsföretag och har ett flertal i startgroparna. Gilla oss på Facebook